Adult

Resepi nasi bukhari daging - Suka Duka Kehidupanku: Nasi Bukhari Pak Engku Dan Daging Beriani MaMaFaMi The Best...



Panaskan minyak sapi dan tumiskan sekali dengan bahan rempah sehingga naik bau.


Resepi Nasi Bukhari (Unik dan menyelarakan)


Salam sejahtera buat semua akak2 dan adik2 yang sering berkunjung, terima kasih masih sudi menjengah walaupun tuan dapur agak slow jer menghapdet....



Letak je atasnya tau.

Untuk memudahkan anda,video di bawah ini akan memudahkan anda untuk membuat nasi bukhari khas arab yang simpel dan sedap.









Resep Dan Cara Membuat Nasi Bukhari Daging KambingKlik SUBSCRIBE Untuk Berlangganan Resep2 Masakan Terbaru.



Masukkan susu cair, kacau lagi.

Yang tak biasa buat nasi arab pun boleh buat ikut resepi ni.


Resepi Nasi Bukhari (Unik dan menyelarakan)





Description: Yang tak biasa buat nasi arab pun boleh buat ikut resepi ni.

Sexy:
Funny:
Views: 8352 Date: 23.12.2022 Favorited: 110 favorites
Category: DEFAULT

User Comments 3

Post a comment

Bagi mereka yang menggemari nasi arab pastinya anda tertanya-tanya apakah makanan lain yang menarik lagi selain nasi arab yang berasal dari negara timur tengah.
Nasi yang mirip dengan nasi kebuli atau nasi mandi ini sangat lekat di beberapa restauran di Arab,bahkan bagi anda yang berwisata di Arabnasi bukhari merupakan salah satu menu yang pantas untuk anda coba.
Kalau nak lagi berselera, bertambah sedap kalau dihidangkan sekali dengan ayam masak merah.

Hot Categories

    ❸-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}
    ❸-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}

Latest Comments

    +36reps
    Daging ½ kilo (direbus) Santan (optional) Terung dipotong bulat Kentang dipotong 4 Lobak merah dipotong Kacang panjang dihiris panjang Cara masak kuah dalca daging: Panaskan minyak dalam kuali. Kemudian masukkan bahan kisar, rempah sekawan dan biji sawi. Tumis sehingga naik bau. Selepas tu masukkan cili kisar dan tumis sampai pecah minyak.
    By: alwaysdelightful|||https://www.facebook.com/sweetdanidelights|||https://twitter.com/tomica_neal|||https://www.reddit.com/user/alwaysdelightful
    +361reps
    RESEPI NASI BUKHARI DAGING Bahan-bahan 3 pot beras basmathi (aku guna beras mesia je hehe) 300g daging-rebus hingga empuk dengan bwg putih dan halia tumbuk 2 biji tomato-blend 1-2 s/b tomato puri 1 labu bwg besar-kisar 3 ulas bawang putih-kisar 1 in halia-kisar kulit kayu manis, bunga lawang, pelaga 2 s/b rempah nasi bukhari faiza 2 s/b susu cair
    By: Azelais|||https://m.facebook.com/Azelais-210082119526431/|||https://twitter.com/Azelais/status/1023270907022848000|||https://psnprofiles.com/Azelais
    +94reps
    300g tender beef ~ boiled till tender. 4 shallots ~ pounded. 1 garlic ~ pounded. 1/2 inch ginger ~ pounded. 1 inch of cinnamon stick. 2 cloves. 1 cardamon. a bit of star anise. 4 teaspoons (heap) Briyani powder.
    By: bertie_88|||https://www.facebook.com/alexandracourtcarehome/videos|||https://twitter.com/bertie88|||https://www.reddit.com/user/bertie_88/
    +26reps
    Bahan-bahan yang diperlukan untuk membuat nasi bukhari arab yang simpel dan sedap Bahan Utama Nasi Bukhari 250 gram ayam dipotong menjadi 4 bagian 3 cup beras, cuci kemudian rendam selama 30 menit, lalu tiriskan 1 buah bawang bombay , cincang 1 buah wortel besar, cincang halus 5 buah tomat , blender Alumunium Foil Bahan Bumbu Nasi Bukhari
    By: alexx-gray|||https://www.facebook.com/alexx.gray.9|||https://twitter.com/AlexGray99|||https://www.youtube.com/channel/UC4FXIA_KKoFn7tUv-Q3cpSg
    +385reps
    250 gm daging (hiris dan rebus dengan halia hingga lembut) 4 cawan beras - basuh dan tos 4 cawan air rebusan daging atau secukupnya 1cawan susu cair 2 sudu besar rempah kurma 1 helai daun pandan 1 biji tomato - potong dadu Garam dan gula Daun ketumbar Bahan tumis: 1 batang kulit kayu manis 1 kuntum bunga lawang 3 kuntum bunga cengkih
    By: gentiltoutou|||https://www.facebook.com/gentiltoutou|||https://twitter.com/gentiltoutou|||https://www.youtube.com/watch?v=UIAxXKR4Tcg
network.punditarena.com - 2022
DISCLAIMER: All models on www.xxxcrowlimg.com adult site are 18 years or older. network.punditarena.com has a zero-tolerance policy against ILLEGAL pornography. All galleries and links are provided by 3rd parties. We have no control over the content of these pages. We take no responsibility for the content on any website which we link to, please use your own discretion while surfing the porn links.
Contact us | Privacy Policy | 18 USC 2257 | DMCA