Adult

Cara tanam kunyit hidup - Kunyit dan kaedah penanaman



Saya juga baru je belajar menanam guna Polly beg ni baru sangat dalam 4-5 bulan lebih kurang.


Cikgu Ini Ajar Cara Nak Tanam Kunyit, 2 Minggu Lebih Dah Boleh 'Tuai' Daun Kunyit Untuk Masak


Kunyit merupakan jenis tanaman akar-akaran seperti , , , dan lain-lain.







Meskipun berasal dari India, saat ini kunyit dapat dengan mudah ditemukan di seluruh kawasan Asia.

Teknik yang Diperlukan Untuk Budidaya Tanaman Kunyit Dalam mengembangbiakkan tanaman kunyit, kita sebaiknya juga mengetahui apa yang seharusnya juga mengetahui cara untuk memelihara agar kunyit yang kita tanam tidak rusak atau gagal panen.







Dalam satu kali menanam kunyit, terdapat dua metode yang dapat dilakukan.


Mudah, Begini Cara Menanam Kunyit di Pot


Mahal tau orang jual daun kunyit ni.




Cara Tanam Kunyit Dalam Pasu Hidup Subur Dengan Betul


Nice Article Good for read this berkata...





Orang lelaki, korang tanam jelah.




Description: Rasanya semua orang boleh buat, cuma samada sihat dan subur atau tidak sahaja bezanya, jadi wajib untuk anda memberikan air dan baja yang cukup untuk pokok terus hidup.

Sexy:
Funny:
Views: 672 Date: 25.08.2022 Favorited: 158 favorites
Category: DEFAULT

User Comments 3

Post a comment

Saya juga baru je belajar menanam guna Polly beg ni baru sangat dalam 4-5 bulan lebih kurang.
Untuk mempersiapkannya, sebaiknya lahan yang akan digunakan untuk menanam kunyit telah disiapkan selama 30 hari.

Hot Categories

    โธ-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}
    โธ-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}

Latest Comments

    +169reps
    Cara Tanam Kunyit Yang Mudah & Cepat. Setelah menelaah beberapa artikel dan ilmu di internet, ada banyak cara tanam kunyit sebenarnya. Tapi ini cara yang saya gunakan. Beli kunyit hidup di kedai. Potong rizom (ubi) kepada 1-2 inci. Pastikan ada mata untuk tunas pokok. Bungkuskan di dalam tisu basah dan masukkan ke kadalam bekas bertutup.
    By: Above_average_savage|||https://www.facebook.com/theaboveaveragesavage/|||https://twitter.com/nsnicholas96|||https://www.youtube.com/watch?v=USIFJEYrCnM
    +60reps
    4. Sediakan tanah dengan komposisi 50% pasir, 50% tanah biasa. Tanam kunyit yang anda beli lebih kurang sedalam 2-3 inci dalam tanah. Siram 2 kali sehari. Medium pasir ini memudahkan anak pokok bercambah dan supaya anak pokok tidak teremdam air yang banyak hingga terencat tumbesarannya. Biasanya daun keluar dalam masa seminggu atau 2minggu.
    By: chimegarlands|||https://www.facebook.com/chimegarlands|||https://twitter.com/Osnabenny|||https://www.youtube.com/watch?v=_pnJcHqefJo
    +321reps
    1. Beli kunyit hidup di pasar pagi/supermarket. 2. Biarkan saja kunyit di tempat letak bawang sehingga nampak tunas ( biasa saya beli banyak, saya biarkan yang tak digunakan tumbuh tunas). 3. Bila nampak tunas, potong sebahagian yang bertunas kemudian tanam sedikit dalam bekas berisi tanah kompos.
    By: clyrek|||https://www.facebook.com/gerarmoncor/|||https://twitter.com/realClyrek|||https://www.youtube.com/watch?v=TOkD5clyrek
    +323reps
    Ni rupa kunyit hidup. Belilah banyak mana korang nak tanam. Beli sikit sikit dah la, jangan buat panic buying plak! Step 2. Cari tempat teduh sikit. Gali lubang. Jangan dalam sangat. Step 3. Pastu korang masukkan kunyit dalam lubang tu, susun lah macam mana pun.
    By: Fuelgarage|||https://www.facebook.com/fuelgarage/posts/|||https://twitter.com/FuelGarage|||https://www.youtube.com/watch?v=FFEqY3RfwFM
    +48reps
    Jadi artikel kali ini kita akan mempelajari bagaimana untuk menanam kunyit. Cara penanaman kunyit. Pokok kunyit memerlukan kawasan yang mempunyai sinaran matahari melebihi 6 jam dan tanah yang tidak ditakungi air.sekiranya tanam didalam pasu pastikan pasu diletakkan pada kawasan yang terkena cahaya matahari yang cukup.
    By: ashleigh_92|||https://en-gb.facebook.com/ashleigh.92.x.1|||https://twitter.com/ashleigh92|||https://www.ebay.co.uk/sch/ashleigh_92/m.html
network.punditarena.com - 2022
DISCLAIMER: All models on www.xxxcrowlimg.com adult site are 18 years or older. network.punditarena.com has a zero-tolerance policy against ILLEGAL pornography. All galleries and links are provided by 3rd parties. We have no control over the content of these pages. We take no responsibility for the content on any website which we link to, please use your own discretion while surfing the porn links.
Contact us | Privacy Policy | 18 USC 2257 | DMCA