Adult

Resepi sup tulang simple - Resepi Sup Tulang Simple


Resepi Sup Tulang Simple dan Sedap cara Eyza


Nak masam lebihkan air limau kasturi tu.



Siapa dah biasa makan mesti dapat bezakan keunikan rasa antara bihun sup biasa dengan bihun sup utara.



Ia telah disunting dan diterbitkan semula dengan kebenaran.







Tambah bancuhan tepung jagung kacau dahulu bancuhan tepung jaging sebelum dimaskkan ke dalam periuk , kacau dan biar mendidih hingga pekat.





Dan pasti ramai yang telah jatuh cinta dengan keenakannya.

Kalau kita tak peduli, bukan lah kita kisah.



Entah kenapa terasa masa sangat pantas berlalu di bulan Ramadhan ini, sehinggakan saya tidak sempat untuk mengaji Al Quran.



Rasa sup tulang merah mestilah sedikit manis tapi tidak terlalu manis.



Jom savelah resepi ini dan cuba buatbila berkesempatan nanti ya.







Jadi yang dah lama tak balik utara tu, bolehlah mencuba resepi ini.


Description: Diharap perkongsian resepi sup tulang sedap ini sedikit sebanyak dapat membantu sesiapa sahaja untuk menyediakannya di rumah atau di mana sahaja anda berada.

Sexy:
Funny:
Views: 1709 Date: 15.08.2022 Favorited: 187 favorites
Category: DEFAULT

User Comments 3

Post a comment

Masukka tulang lembu ke dalam periuk, tuang air hingga tenggelam dan rebus 30 minit.
Bila daging dah empuk, masukkan lada sulah dan garam secukup rasa.

Hot Categories

Latest Comments

    +94reps
    Rebuskan tulang sehingga dagingnya empuk. Angkat dan keluarkan tulang dari air rebusan. Masukkan air ke dalam periuk dan juga sedikit air rebusan tulang tadi. Masukkan perencah Sup Tulang dan Daging dan ubi kentang. Biarkan kentang separuh empuk, baru masukkan karot dan tulang. Rebus dalam 10 minit dan masukkan batang saderi dan buah tomato.
    By: alsotri|||https://en-gb.facebook.com/public/Moham-Austri|||https://twitter.com/alsotri/status/963561591550726145|||https://www.youtube.com/watch?v=wKX-TmxXoKA
    +259reps
    Masukkan Bahan Tumisan Ke Dalam Rebusan Tulang / Daging Ok lepas dah tumis tadi, masukkan bahan tumisan tu ke dalam tulang yang dah di rebus bersama air rebusan tadi tulang dan daging. Tunggu kejap bagi mendidih seketika. 4. Bubuh Air Lemon / Limau Lepas tu masukkan air lemon / limau kasturi, kuantiti banyak mana tu ikut tekak masing-masinglah ya.
    By: drew_bernard|||https://www.facebook.com/bernard.drew.1|||https://twitter.com/bernard_drew|||https://www.youtube.com/channel/UCTuaD5O5Zkalg7Ud_Bt7e6A
    +308reps
    - Masukkan tulang dan semua air rebusan termasuk bunjut sup. - Masukkan juga ubi kentang. - Bila mendidih, masukkan tomato, batang saderi dan garam secukup rasa. - Masak agak-agak semua dah empuk, tutup api. - Hidangkan dan tabur daun sup dan bawang goreng (Eyza smlm tak tabur 2 ni sbb hubby x suka). Ha Dah siap! Senang je kan?
    By: -FuckYouShoresy-|||https://www.facebook.com/groups/HowAreYaNow/|||https://twitter.com/IHateNYT/status/1134666702296440832|||https://www.youtube.com/user/cooliodiddy/discussion
    +150reps
    Panaskan 3 sudu besar minyak dalam periuk Tumiskan rempah tumis bersama bahan kisar. Biarkan sehingga naik bau dan pecah minyak Masukkan tuilang,kacau dan biar sebentar Masukkan air, lebih kurang 3 cawan. Bila sup sudah mula mendidih,masukkan lobak merah dan kentang.Masak sehingga empuk. Masukkan tomato beserta garam dan gula secukup rasa
    By: dabonyou|||https://www.facebook.com/public/Mariana-Dabo|||https://twitter.com/DabOnYou|||https://www.youtube.com/watch?v=UhzuDBJcC7I
    +65reps
    Sendukkan dan buangkan semua kotoran, buih-buih dan minyak di permukaan sup, ini adalah kotoran dari darah dan minyak dari lemak pada tulang. Bila daging dah empuk, masukkan lada sulah dan garam secukup rasa. Akhir sekali masukkan kentang dan lobak yang telah di dadu kecil.
    By: Barackis|||https://www.facebook.com/sansmoralbarckis.barackis/photos|||https://twitter.com/PK_Barackis|||https://www.youtube.com/watch?v=q7ny-KMK_is
network.punditarena.com - 2022
DISCLAIMER: All models on www.xxxcrowlimg.com adult site are 18 years or older. network.punditarena.com has a zero-tolerance policy against ILLEGAL pornography. All galleries and links are provided by 3rd parties. We have no control over the content of these pages. We take no responsibility for the content on any website which we link to, please use your own discretion while surfing the porn links.
Contact us | Privacy Policy | 18 USC 2257 | DMCA