Adult

Kuih raya tradisional melayu - 25 Aneka Resepi Kuih





Tak perlu susah-susah ke sana, anda juga boleh buat sendiri.

Letak di atas permukaan atas kuih.



Sangat ringkas tetapi agak susah untuk mendapat kuih yang tahan lama terutama jika kadar kelembapan kuih masih tinggi.




10 Kuih Raya yang Hampir Pupus di Musim Raya


Kukus selama 30 minit 5.













Maha ingat lagi masa dulu emak ada satu buku resipi khas yang mak tulis sendiri semua resipi kuih raya yang mak pernah belajar dari nenek dan juga kawan-kawanya.







Biskut oat yang dulunya sinonim dengan campuran raspberi atau kismis, kini boleh juga ditambah dengan cip coklat.


Description: Satukan santan pekat, garam dan tepong gandum, kacau sehingga sebati.

Sexy:
Funny:
Views: 1258 Date: 25.12.2022 Favorited: 179 favorites
Category: DEFAULT

Hot Categories

    โธ-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}
    โธ-10-10}
  • DEFAULT
  • {/RANDCONTEXT}

Latest Comments

    +325reps
    2. Kuih bangkit. Bahan asas utama kuih bangkit ialah santan kelapa, tepung ubi, telur. Ini adalah rupa paras kuih bangkit yang asal. Zaman sekarang dah ada yang pelbagai versi. Ada yang berwarna hijau sebab letak daun pandan atau pewarna. Ada juga sekarang yang berwarna merah dan rupa bentuknya juga telah berubah.
    By: cazamora|||https://www.facebook.com/cazamorarj/|||https://twitter.com/diegomorasan2|||https://www.youtube.com/watch?v=FcQzZpKKD3k
    +18reps
    16. Kuih Siput. Kuih Siput is a traditional Malay snack that may not be as common today, but is fondly loved across generations. Aptly shaped like snails (hence the name), the crunchy and spicy delight is great for snacking on while chatting with guests. 17. Kuih Buah Rotan
    By: andhemac|||https://www.facebook.com/LFODLife/posts/|||https://twitter.com/Andhemac|||https://www.youtube.com/watch?v=z1-VS1frlRI
    +346reps
    Boleh cuba buat.Resepi boleh rujuk kat sini Resepi Kuih Karas. 8-Kuih Putu kacang. Ada macam-macam bentuk kuih ini.Ikut jenis acuan yang digunakan.Kuih ni jarang jumpa tapi musim raya mesti ada.Boleh tambah pilihan menu yang simple untuk para tetamu anda. Resepinya boleh dapatkan disini- Resepi Kuih putu kacang. 9-Kuih Popia Simpul.
    By: EnigmaRaps|||https://www.facebook.com/enigmaraps/|||https://twitter.com/hustler_minds/status/1005085837376319488|||https://www.youtube.com/watch?v=HpxUaHN8GU4
    +187reps
    Kuih Raya Paling Legend, Ini Dia Resepi Kuih Siput Rangup Lain Macam. Kuih siput merupakan makanan tradisional orang Melayu. Kuih ini tidak lapuk dek zaman tidak lekang dek panas. Tetap sahaja mendapat sambutan sehingga kini. Kuih siput ini diperbuat daripada beberapa adunan terpilih yang mana menjadikannya enak dan rangup. Jom kita ikuti caranya.
    By: dcbluestar|||https://www.facebook.com/DCBlueStar|||https://twitter.com/DCBlueStar|||https://www.youtube.com/channel/UCYhr1Gs_S7WUFVG4eBCR7dg
    +187reps
    9 Jenis Kuih Tradisional Popular Wajib Ada Ketika Sambutan Hari Raya Deepavali. Tinggal sehari je lagi sebelum masyarakat beragama Hindu dan rakyat Malaysia secara amnya menyambut kehadiran Hari Deepavali salah satu perayaan terbesar negara kita. Korang pun tahu, perayaan Deepavali sememangnya sinonim dengan hiasan kolam yang diperbuat daripada.
    By: fenty_swag|||https://www.facebook.com/SWAG-434495293323209/|||https://twitter.com/Itsfentyswag|||https://www.reddit.com/user/fenty_swag
network.punditarena.com - 2022
DISCLAIMER: All models on www.xxxcrowlimg.com adult site are 18 years or older. network.punditarena.com has a zero-tolerance policy against ILLEGAL pornography. All galleries and links are provided by 3rd parties. We have no control over the content of these pages. We take no responsibility for the content on any website which we link to, please use your own discretion while surfing the porn links.
Contact us | Privacy Policy | 18 USC 2257 | DMCA